Kilpailukutsu

LXI Leon Lenkki ja XLV Hilkan Kilpa sekä punainen ja sininen sarja
Kangasalla 17.–18.5.2014

Säännöt ja osallistumisoikeus:

Kilpailussa noudatetaan Suomen Partiolaisten partiotaitokilpailujen sääntöjä (voimassa 1.11.2012 alkaen) Hämeen Partiolaisten hyväksymin poikkeuksin (1.1.2012). Lippukunnat saavat ilmoittaa kilpailuun rajoittamattoman määrän vartioita.

Sarjat:

Tyttövartiot kilpailevat ruskeassa (Hilkan Kilpa) ja sinisessä sarjassa. Poika- ja sekavartiot kilpailevat harmaassa (Leon Lenkki) ja punaisessa sarjassa. Kilpasarjojen lisäksi kilpailussa järjestetään kevyempi ja rennompi vaaleanpunainen sarja. Osanottajien iät lasketaan kilpailuvuonna täytettävin vuosin. Kaikilla kilpailijoilla tulee olla voimassa vuoden 2014 jäsenmaksu.

Sininen ja punainen sarja: Kilpailuvartiossa on neljä 14–18-vuotiasta jäsentä. Yhteisikä ei saa ylittää 68 vuotta. Kilpailureitti on sinisellä sarjalla enintään 63 km ja punaisella sarjalla enintään 70 km.

Ruskea ja harmaa sarja: Kilpailuvartiossa on kolme vähintään 18-vuotiasta jäsentä. Sarjojen sisällä ratkotaan lisäksi vaeltajaikäkauden mestaruus niiden vartioiden kesken, joiden kaikki jäsenet ovat kilpailuvuonna 18–22-vuotiaita. Kilpailureitti on ruskealla sarjalla enintään 72 km ja harmaalla sarjalla enintään 85 km.

Vaaleanpunainen sarja: Vartion muodostavat 3-4 vähintään 18-vuotiasta jäsentä. Sarjan tehtävät ovat pääosin sinisen sarjan vaativuustasoa. Reitti on enintään 55 kilometriä. Sarjan tehtävät arvostellaan, mutta palkinnot arvotaan kaikkien vartioiden kesken. Vaaleanpunaisen sarjan vartiossa vähintään yhdellä kilpailijalla tulee olla vuoden 2014 SP:n jäsenmaksu voimassa.

Etenemistapa:

Kaikissa sarjoissa kilpailureitti edetään pyöräillen. Järjestäjät suosittelevat vähintään 3-vaihteisen polkupyörän käyttämistä. Sähköavusteisen polkupyörän käyttö on kielletty. Reitti sisältää myös jalan kuljettavia osuuksia.

Ilmoittautuminen:

Ilmoittautumiset verkkolomakkeella viimeistään 25.4.2014 osoitteessa llhk2014.partio.net. Jälki-ilmoittautuminen on mahdollista 7.5.2014 saakka. Vartion nimen tulee olla lyhyt, ymmärrettävä ja hyvien tapojen mukainen.

Osallistumismaksu:

Osallistumismaksu on 90 euroa/vartio*. Jälki-ilmoittautuminen 180 euroa/vartio*. Maksu laskutetaan ilmoittautumisajan päätyttyä lippukunnalta tai lasku lähetetään ilmoittautumisen yhteydessä annettuun osoitteeseen. Osallistumismaksu sisältää kilpailussa jaettavan materiaalin, peseytymismahdollisuuden ja lämpimän aterian kisan jälkeen sekä lattiamajoituksen sitä tarvitseville kilpailua edeltäväksi yöksi (mainittava ilmoittauduttaessa).

* Kilpailijoille, joilla ei ole voimassa olevaa SP:n jäsenmaksua (vaaleanpunainen sarja), otetaan järjestäjän puolesta yhteinen tapaturmavakuutus, jonka kustannukset (5 euroa/hlö) lisätään vartion osallistumismaksuun.

Lisätietoja:

Ilmoittautuneille vartioille lähetetään yhdistetty ennakko- ja kilpailuohje viimeistään viikolla 19/2014. Materiaali julkaistaan myös kilpailun internetsivuilla osoitteessa llhk2014.partio.net.

Tiedustelut:

Kilpailunjohtaja Reetta Kaipia 040 521 4624, reetta.kaipia@gmail.com